Citiți Deschiderea pentru „Pasaj” a poveștii câștigătoare a premiului lui Kevin Jared Hosein

Anonim

'Pasajul' lui Kevin Jared Hosein a fost anunțat recent ca fiind câștigătorul premiului pentru povești scurte din Commonwealth 2018. În fiecare an, mii de înregistrări sunt trimise într-o varietate de limbi, inclusiv engleză, tamilă, portugheză și swahili. Descrisă de juriu ca o „piesă de ficțiune cu adevărat”, povestea lui Hosein relatează povestea căutării unui om de a descoperi o ființă mitologică care trăiește în munții Trinidad. Ciudat, plin de suspans și emoționant, a citit deschiderea pentru povestea lui Hosein aici.

Pe măsură ce toate nopțile de sâmbătă au mers, ne-am strecurat pe neveste și ne-am găsit pe noi în jos de The Tricky Jester. Numele a făcut să pară ca o instituție din zilele regelui Arthur, dar nu vă lăsați păcălit - locul este la fel de mohorât și de ragadang ca și toate celelalte pub-uri pe care le puteți găsi aici în centrul Trinidad-ului. Gândindu-te, nu mai vezi multe din acestea. Tricky Jester, îți lași rușinea la ușă. Locurile noi, trebuie să vă pieptăniți părul și să vă puneți parfum doar pentru a lua o băutură. Vremurile se schimbă, știi. Lumea merge într-un fel, oameni pe alta.

Sâmbăta trecută, însă, ceva mi-a pus un gust acru în gură. Nu a fost deloc faptul că nu m-am putut îndepărta de aceste semenii care nu mi-au plăcut niciodată sau că noua marcă de bere pe care au comandat-o a avut gustul de bug-uri. Na, această încărcătură acidă care îmi bubuie sub limbă vine din povestea pe care Stew o spunea.

Stew este un supraveghetor de linie fierbinte. El este omul care supraveghează echipajul care se asigură că liniile electrice nu iau foc. Este un om important și astfel ajunge să vorbească. La urma urmei, ceea ce se întâmplă în interiorul capului tău ar putea să-ți împiedice casa să fie redusă la cenușă. Își amintește și de asta. Lăsați-l pe Stew pe prune de rom și sare albă și nu ați crede că ar putea pune vreodată un astfel de bărbat la 12.000 de volți.

În zilele sale libere, bretele cu bretele pe cizmele vechi și rucsacul. Excursiile sunt prea multe de numărat. Edith Falls, Rio Seco, Saut d'Eau, Turure Water Steps și fiecare avea o pildă blestemată atașată la ea, ca fiecare era un pelerinaj la Mecca. Nu am dorit niciodată ca el să oprească înfrumusețarea și exagerarea. Pe măsură ce îmbătrânești, înveți să îmbrățișezi visele de zi.

Așadar, cum a ajuns acesta să pună amărăciunea atunci?

Vedeți, Stew a ieșit pe drumeția asta - traseul montan al El Tucuche. Traseul publicitat nu este unul greu, dar nici unul amator. Oameni din străinătate, pasionați de selfie-stick-uri, vin în fiecare sfârșit de săptămână pentru a încuraja drumul. Stew este un om care nu urmărește harta. Îi place să se mândrească ca un om care-și aruncă propriul traseu. GPS-ul și busolele nu sunt în rețeta epifaniei. Trebuie să înveți să te pierzi pentru a te găsi cu adevărat, a fost mantra bărbatului.

Poveștile despre drumeția lui Stew nu sunt nimic prea special pentru mine, pentru că sunt un pădurar. Yessir, a fost angajat la Divizia Silvică, staționat la rezervația științifică, cu nouăsprezece ani puternici. Sunt specializat în plante. Pentru orice alt om, o frunză este o frunză și o buruiană este o buruiană. O lamă de iarbă s-ar putea să nu țină nici o complexitate pentru ochiul comun, dar a mea a fost instruită pentru a identifica familia, genul, speciile, dentatul, palmatul, serratul, lobul.

Aș putea chiar să vă spun că El Tucuche nu este un cuvânt spaniol, cum cred mulți (inclusiv Stew), ci amerindian, care înseamnă „colibri”. Nu mă înțelegeți greșit - nu spun toate acestea pentru a arăta inteligent - doar că știu sălbaticul mai bine decât majoritatea. Mi-am făcut partea de urcări și rapele în calitate de băiat. Am îndrăznit peșterile Gasparee de suficiente ori pentru a-mi aminti. M-am scăldat cu broaștele țestoase în Matura și mora scalpată în Salybia.

Un om este atât de mic în pustie, crede-mă. Așa cum este acum oamenii, nu suntem personalizați să trăim acolo. Așadar, când Stew spune că se poticnește printr-o casă din mijlocul muntelui, urechile mele se învârt. Am în fiecare cuvânt cum îl descrie. O casă daub și wattle în mijlocul unei poiană, pereți tăiați cu bețișoare și lut și bălegar și paie, acoperite cu un acoperiș de paie.

Ling Tang / © Excursie de cultură

Fumul care l-a dus în colibă, vizibil chiar peste copertin. În timp ce îl apropia, a observat o păpușă bătută în copac, țesută din crengi. Nu avea cap sau prea mult un tors - corpul era doar patru membre, cu o cârpă putredă. În timp ce urma drumul, a văzut că sunt mai mulți copaci și mai multe păpuși. Curioasă, se ține pe potecă până ajunge la o poiană. În centru era o colibă. Fumul provenea dintr-o grămadă de crengi așezate la marginea poadei, focul a cuprins mult timp.

- De parcă ar fi fost maimuță uriașă barbecuin! Spuse Stew, stârnind un râs de masă. Am fost prea investit în evenimente, chiar să chicotească. Apoi a observat zgomotul osului care se zgâria sub călcâie, în timp ce se apropia de casă.

Apoi a văzut pe cineva.

Rămase ghemuit în tufiș, observându-i. Era o femeie. Era tânără. Nu ar putea fi mai mult de treizeci, spune Stew - ten de cacao panyol, desculț, cu sânii expuși, nimic altceva decât o veche pânză maro de sapodilă lipit de șoldurile sale, țesătura rupându-se în ciucuri la margini. Părul i se desfășoară în chicoteală.

Unul dintre băieți, Mano, se apleacă spre Stew: „Pădurea nu are miraj, băiete”.

Stew a răspuns: „Mirage sau nu, la acea vreme, ei au fost adevărați!” Stew dorea o privire mai atentă asupra tinerei doamne. „Imaginați-vă ce mi-a trecut prin cap, prietene”, spune el. Femeia pe jumătate dezbrăcată din pădure abia mă așteaptă. O casă de sine.

Când femeia l-a văzut, el a crezut că va scăpa. Ca un agouti înapoi în gaura lui, a pus-o. Abia atunci a observat cât de subțire era ea. Obrajii sărați și scufundați, aproape ca o carcasă. Picioarele ei rămân plantate pe pământ, dar el a putut vedea degetele de la picioare rătăcind nervos. S-a apucat de parcă s-a împiedicat de o lovitură masivă. A alunecat cu un pas înapoi. Deodată, a regretat că a venit la această femeie. - E ca și cum ai fi sfârșitul meu, amice, spune Stew, aprinzând o țigară.

- Deci ce faci după? Mano tăiat înăuntru.

- Ce părere ai? Întoarce-te și autobuzul afară o dată! Vin direct acasă și jur că nu mai râvnesc niciodată altă femeie ”, spune el, rânjind. „Femeia ar putea fi La Diablesse din tot ce știu. Ispita încarnată. Tot ce era missin era copita.

Am simțit o scădere în greutate în stomac. De cele mai multe ori, nu mă deranjează să mă oblig să chicotească. De data asta, m-am deranjat prea mult să pun vreun fel de front. Doar ceva despre poveste mă aruncă - nu puteam să-l explic la momentul respectiv. M-am scuzat și m-am întors în mașină să iau fum.

Mai târziu în seara aceea, când eram pregătiți să plecăm acasă, îl trag pe Stew deoparte și l-am întrebat despre traseul de drumeție. La început a ezitat și, pentru o clipă, m-am întrebat dacă a făcut totul. Am fost pe jumătate sperând că este. A cedat totuși și mi-a trasat-o. Am recunoscut un reper în descrierea lui - Cascada Morang. Știam că-mi pot găsi lagărele de acolo. Când a terminat, mi-a arătat un aspect de parcă eram nebun. Pentru mine, nu a fost nebunia. Era claritate. Mintea mea era pusă la punct. Era ca o forță magnetică - o atracție gravitațională.

Atunci mi-am dat seama că a trecut mult timp de când voiam de fapt să fac orice. Unii semeni cumpără un Porsche, alții se întind pe secretarii lor, alții merg la Miami. Pe mine? Am fost hotărâtă să găsesc această femeie de mister. Yessir, urma să urc pe muntele acela.

Publicat pentru prima oară pe Granta Online, unde puteți citi integral povestea.